8/23/2013

ROD: Glutenvrije pasta

Hehe.. Eindelijk is het 18:00 uur, je bent klaar met werken, studeren of je heb net je kinderen opgehaald bij hun speelvriendje. Je bent bek af maar er moet nog een maaltijd op tafel zetten. Vandaag gaan we niet voor de ongezonde hap, maar voor een gezonde en makkelijke maaltijd: Glutenvrije pasta met tomaten saus.

Wat hebben we nodig?

- 1 courgette
- 3 wortelen
- 1 ui
- 2 teentjes knoflook
- rode, groene en gele paprika
- 500g biologische gehakt
- 1 pakje gezeefde tomaten
- 1 pakje tomaten puree
- 1 pak glutenvrije pasta

Ik heb bijna alle spullen bij de Aldi kunnen halen, behalve de glutenvrije pasta. Die heb ik gekocht bij de Vomar.

Wat moet je doen?


- Snij alle groenten in kleine stukjes. Ik heb de groenten best grof gehouden omdat ik ze later nog pureer met de staafmixer. Als je daar niet van houdt kan je het altijd wat grover laten.

Ik kan dus geen uien snijden zonder dat ik onwijs begin te huilen, dus voor de dames onder ons die dit ook hebben waterproof mascara is wel heel handig ;-)

- Doe eerst kokos olie in de pan en bak de ui, knoflook en gehakt tot deze gaar is. 
- Vervolgens gaan alle groentes erbij en laat deze even mee bakken (niet te lang anders word de gehakt te droog). 
- Als je dit allemaal gedaan hebt doe je de tomaten puree en gezeefde tomaten erbij. 
- Tot slot de staafmixer er doorheen en voila je pasta saus is klaar.








De pasta kook je gewoon gaar zoals het op de verpakking staat. Ik raad je wel aan de paste net iets langer te koken dan aangegeven, zodat er zeker geen ongekookte stukken tussen zitten. Glutenvrije pasta smaakt eigenlijk net als gewone pasta, mits deze goed gaar gekookt is.


Bon appetit! Aangezien je er geen kaas overheen kan doen heb ik gekozen voor wat pesto. Helaas geen zelfgemaakte pesto, maar dit ga ik zeker snel een keer proberen. Ik heb best een grote pan pasta saus gemaakt en niet alles is opgegaan. Zonde om weg te gooien toch? Dus ik heb de saus verdeeld over wat bakjes en in de vriezer gedaan. Super handig, want nu hoef ik als ik het druk heb alleen pasta te koken en te zorgen dat mijn pasta saus is ontdooid. Mijn dochtertje Julana vindt het ook heel erg lekker. Juist omdat er geen stukjes in zitten kan ze ook niet zeggen ''ik lust dit niet ;-)''

Makkelijk gerecht toch? En nog lekker ook! Als je niet van de groentes houdt die er in zitten kan je ook altijd voor andere groentes kiezen :-). Eet smakelijk! 


Wat vind je van het gerecht? Laat even een berichtje achter op onze blog of op onze Facebook pagina (vergeet je hem niet te liken ;-))


Don't think it, Face it!

XOXO
Roos





Geen opmerkingen:

Een reactie posten