8/06/2013

Fabulous mama?!

Altijd vraag ik me af: Hoe doen die bekende sterren het toch? Ze zijn zwanger, zien er altijd op en top uit tijdens hun zwangerschap, bevallen.. en BOEM 1 week later zie je ze op tv alsof ze nooit zwanger zijn geweest. Nou ik kan je vertellen 3 jaar na mijn bevalling voel ik me nog steeds niet zo ''fabulous''.
 
Tijdens mijn zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen. Gelukkig niet zo heel veel, maar mijn lichaam is nog steeds niet de oude ik en de oude ik zou ik liever willen veranderen in een nieuwe ik. Ik werk op dit moment full-time in de horeca en JAWEL om mezelf het mezelf nog moeilijker te maken gezond te eten, in een pizzeria. We eten vaak tijdens het avond eten.. je kan het al bijna raden.. PIZZA!. Ze zijn heel lekker en biologisch maar biologisch betekend zeker niet altijd gezond.


Nu is de vraag: hoe kan ik het mezelf makkelijker maken om tijdens mijn werk gezond te eten? Het is natuurlijk heel verleidelijk om naar de makkelijke en ongezonde snack te stappen. Gelukkig is er binnen het bedrijf al één goede oplossing. We hebben gluten vrijen pizza's, echt een uitkomst als je geen gluten mag eten (aangezien dat niet mag binnen het hormoonbalansdieet). En als je dan ook nog de kaas weg laat zijn ze nog een stuk gezonder. Daarnaast probeer ik, als ik moet openen, mijn eigen lunch mee te nemen. Dit is wat ik afgelopen maandag als lunch heb gegeten:


mmm....






Heel makkelijk te maken en nog lekker ook! Wat heb je nodig?

- 3 Rijstenwafels
- Kipfilet
- 1 Advocado
- Pijnboompitjes
- Pesto dressing (Het liefst zelf gemaakt en anders zonder E-nummers)
- Een paar cherrie tomaatjes

Ik moet eerlijk zeggen dat het meer vulde dan ik had gedacht. En zoveel werk was het niet om het te maken. Ik was best een beetje trots op mezelf dat ik z'n lekkere lunch had gemaakt en voelde me gelijk de hele dag heel gezond (Als dat een emotie mag zijn ;-)). Nu het sporten nog.. 


Don't think it, Face it!!

XOXO
Roos


4 opmerkingen:

  1. Wat ook onwijs lekker is op de tijstwafel met kipfilet is hummus! ! Of hummus met avocado :-) maar waar haal je kipfilet zonder e-nummers? Overal zit wel e621 in :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Patricia!
      Hummes is inderdaad super lekker, maar de kant en klare bevatten vaak conserveringsmiddelen. Ik heb in, ik geloof het hormoonfactor boek, wel een recept gezien om het zelf te maken! Dat zal ik van de week eens proberen!
      De biologische kipfilet van bijv Albert Heijn is E-nummer vrij. Nou vind ik die wel erg prijzig, maar in t geval van kipfilet ga ik wel altijd voor biologisch. Ivm antibiotica in de kippen etc. Verder koop ik vlees ook nog wel eens niet biologisch.. De huur moet ook betaald worden he;-) haha!

      Verwijderen
  2. ja daar zit ik inderdaad ook mee..alles is zo duur!!bij Marqt heb je ook vleeswaren maar geen idee wat dat kost.En misschien Hummus bij de natuurwinkel?!

    ff wat anders.. Heb jij kokoswater al geprobeerd? Ik vind het erg lekker maar wel duur...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja prijzig he! Helaas hebben wij geen geldboompje in de tuin dus het is roeien met de riemen die we hebben!

      Ja ik heb toevallig laatst zo'n pakje gehaald bij de vitamin store. Maar moet heel eerlijk zeggen dat dat toch niet hetzelfde is als vers kokoswater! Haal jij het ergens vers? En waar dan? Of ook van die pakjes?

      Verwijderen