8/07/2013

Op de biechtstoel..

Helaas, ik moet iets opbiechten. Ik heb gesmokkeld... Of eigenlijk gewoon heel erg gecheat! De dag begon vol met goede voornemens maar eindigde met pizza als lunch.. En het ergste van alles is nog, ik voel me er niet eens schuldig over. 

Maddox logeert vanavond gezellig bij z'n oma. Arme ventje krijgt weer een tandje en mama en papa moeten werken, dus hij wordt vandaag lekker vertroeteld bij m'n moeder thuis. We spraken af in de stad, m'n moeder wilde voor de vakantie nog even d'r nagels laten doen dus die zou hem dan daarvandaan meenemen.

Omdat we allebei op onze voeding letten besloten we maar niet uitgebreid te gaan lunchen zoals we dat normaal doen. Heerlijk kaasfondue eten bij Dodici.. Water loopt nu al in m'n mond! Maar kaas staat op de no go lijst dus moesten we helaas overslaan. In plaats daarvan gingen we naar de la place, toch iets beter voor de portemonnee en meestal lekkere shakes die vast beter zijn dan een wijntje of een glas cola, denk ik tenminste.

Na 15 minuten doelloos langs de schappen te lopen kwamen we helaas tot de conclusie dat ook La Place vandaag geen fantastische keuze was. Weinig verschillende soorten shakes, helaas niet de heerlijke muntshake van een paar weken geleden en zeker geen andere gezonde keuzes. Ja ze hadden er wel salades (als je dat al zo mag noemen), maar mijn (gierige) Nederlandse hart vond 7,00 euro voor een paar verlepte blaadjes sla, 4 plakjes mozzarella (die ik eigenlijk niet mag) en 2 cherry tomaatjes toch echt iets te ver gaan. 

Tsja.. Wat moet je dan..?! Een maag die zo hart knort dat vreemde mensen bijna geneigd zijn om eten voor je te kopen en alleen een MacDonalds in de buurt, gaven niet heel veel opties. En alsof mijn maag de gedachte onderdrukte om een custom made salade te vragen, eindigde we bij de pizza. Met de hele logische beredenering dat dit toch echt de beste keuze was omdat: de bodem heel dun was, er bijna geen kaas op zat en verder alleen tonijn, olijven, uien en andere groenten. Dus hebben we samen een stuk gedeeld, allebei 1 puntje en verder hebben we een sapje met Aardbei, Sinaasappel en nog iets.. Kiwi? Ik denk kiwi, gedronken. Nee geen handje noten erbij om de snelle suikers in al dat fruit te vertragen, geen andere vetten.. Een heftige cheatmeal dus..

Achteraf gezien hadden we natuurlijk makkelijk kunnen vragen of ze een fatsoenlijke salade in elkaar wilde zetten. Alleen kwam deze gedachte, heel toevallig, pas na het betalen in me op. Om eerlijk te zijn heb ik ervan genoten, ik heb het nu weer achter me gelaten en ga gewoon weer verder waar ik vanochtend gebleven was! Geen stress om deze smokkel maaltijd, want stress is ook een grote no go. Nee gewoon thuis alsnog een handje noten gegeten en aan het eind van de middag neem ik een lekkere rijstwafel!

Helaas door een lege batterij geen foto van de heerlijke pizza, maar dat is maar goed ook, anders willen we straks allemaal smokkelen!

Don't think it, Face it!

XOXO
Joya

3 opmerkingen:

  1. hahaha je schrijft leuk ;-) leest lekker..
    ik zou zeggen volgende keer een glutenvrije bagel bij bagel 7 beans met hummus en avocado ;-) wel een beetje droog maar goed wel te doen! daar hebben ze ook lekkere sapjes waar ze niet zoveel suiker in gooien als bij de v&d ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankjewel, ben blij dat je het met plezier leest!
      Wat een goede tip! Kijk daar heb ik dus helemaal niet over na gedacht! Die ga ik de eerst volgende keer zeker uitproberen! En dan natuurlijk een artikel over schrijven;-)

      Verwijderen
  2. Nou voor je moeder echt geen hummus want dat vind ik echt niet lekker. Volgende x gewoon weer n kaasfondue en dan mag jij de bijbehorende groenten van mij hebben. Ik n wijntje en jij n spa blauw.

    BeantwoordenVerwijderen