8/14/2013

ROD: Chocola Maken

Ik ben echt een zoetekauw. Snoep, chocola, koekjes, mmm het water loopt al in me mond als ik eraan denk. Ik vind het nu we op de gezonde toer zijn ook best wel moeilijk om niet te snoepen. Nu heb ik wat rond gezocht en heb een recept gevonden hoe je zelf, op een gezonde manier, chocola kan maken.

Het recept vond ik op www.chickslovefood.com en gelukkig zag het er niet erg moeilijk uit. Ben je benieuwd hoe je binnen een mum van tijd je eigen gezonde snack kan maken? Lees dan snel verder!


Wat heb je nodig?

- 50 gram kokosolie. (te koop bij natuurwinkels   zoals De Tuinen.)
- 3 flinken eetlepels cocaopoeder (te koop bij de natuur winkel of Albert Heijn). 
- 100 gram ontpitte dadels.


De stappen:

- Smelt de 50 gram koksolie in een koekenpan op   laag vuur.
- Als de kokosolie is gesmolten schep je de 3     scheppen cacao er bij en roer het tot de cacao is opgelost.
- Snij de dadels in stukjes en doe deze bij het mengsel (Je kan   ook alles door de keukenmachine doen of gebruik maken van een     staafmixer als je geen stukjes wilt)




- Schep vervolgens het mengsel op een stuk plastic folie.
- Verspreid het mengsel over de folie en vouw het dicht in de vorm van een chocolade reep. Je kan ook gebruik maken van containers waar je normaal ijsklontjes in maakt. Deze zijn er bijvoorbeeld ook in allerlei leuke vormen.

De chocola in de folie
- Leg de reep in de vriezer en laat het afkoelen. Doordat de kokosolie bij lage temperaturen zijn vaste vorm weer aanneemt krijg je een echte reep.

Tadaaaaaaa... Nadat de chocola goed hard is geworden heb je je eigen gemaakte chocola!!

Ziet er lekker uit toch?!
De pure chocola ziet er een beetje gerimpeld uit maar dat komt door de folie. Tip: bewaar je de chocola in de vriezer. Door de kokosolie smelt hij erg snel. Ik moest heel erg wennen aan de smaak. Ik vind pure chocola heel erg lekker alleen dit was me iets te puur. De dadels die er in zaten maakte het gelukkig wel een stuk zoeter. Stel dat je niet houdt van dadels kan je de dadels ook altijd vervangen voor noten (ongebrand en ongezoute) of rozijnen. Daarnaast kan je natuurlijk zoveel toevoegen als je zelf wilt! Denk eens aan goji bessen, kokos etc. Ik vond het heel erg leuk om te maken en het is gelukkig niet een heel moeilijk recept.

Ik hoop dat jullie nu ook snel de keuken in duiken om zelf pure chocola te maken. Heel veel plezier en ik ben benieuwd wat jullie van de smaak vinden!



Don't think it, Face it!

XOXO
Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten