8/13/2013

De hel die spierpijn heet

Zoals jullie vast hebben gelezen, hebben Joya en ik flink ons best hebben gedaan in de sportschool afgelopen zondag (zo niet lees onze blog Pump en Brazilian Dance). Ik moet eerlijk bekennen, die zondag voelde ik de spierpijn al langzaam opkomen. Maar Joya en ik waren vast beraden, de volgende dag zouden we samen CrossFitten.

Mijn wekker ging om 06:00 uur, want om 07:30 zou de les beginnen. Ik heb denk ik zo'n 20 keer op snooze gedrukt, ik kon echt niet opstaan. Om 06:30 uur kreeg ik een whatsapp berichtje van Joya "Ben je wakker?" Mijn antwoord; "Nee!". Nadat we wel 10 keer tegen elkaar hadden gezegd dat we echt niet wilden ben ik uiteindelijk toch opgestaan.

Toen voelde ik het.. De spierpijn! Als een oude oma ben ik uit bed gerold en heb ik mijn spullen gepakt. Om 07:15 stonden wij netjes in de sportschool, omgekleed en wel. Eerlijk gezegd hadden we verwacht dat we de enige 2 personen waren die zo vroeg zouden sporten (Wie is er zo gek om vrijwillig zo vroeg in de sportschool te staan?!) Uiteindelijk waren er toch zeven personen. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat dit mijn eerste Crossfit les is na laaaaaanggeeeee tijd. Ik wist dus wel wat me te wachten stond maar ik was nog niet helemaal wakker.

De WOD (Work-out of the day) was:

- Thrusters (voor de gene die niet weten wat dat is, bekijk hier de demo van een Thruster).
- Burpees (Bekijk hier ook de demo van de Burpees).

De les begon met een techniek training, waarin duidelijk werd uitgelegd hoe de oefeningen moeten worden uitgevoerd. Ik vond dit heel erg fijn, techniek is bij crossfit één van de belangrijkste dingen. Je merkt ook dat bij een goede uitvoering je het gewicht beter verdeeld. Daarna begon het.. Voor de Thrusters kregen we een stang van 10 kilo. Je kon zelf bepalen of je hier nog extra gewicht aan wilde hangen, maar voor mij was de 10 kilo zwaar genoeg. Deze work-out ging om tijd (for time zoals ze dat binnen de crossfit zeggen). Dat betekend dus dat je de oefeningen zo snel mogelijk uit moet voeren. We begonnen met 21 Thrusters en 21 burpees (jaja je leest het goed 21 KEER!!!). Na deze ronde moest je 15 herhalingen maken en als afsluiter 9. Omdat ik nogal spierpijn had en mijn conditie zeker niet zo best is, dacht ik dat ik weinig kans zou maken om de beste tijd te halen maar toch voelde je onderling de strijd wel.

Wat was dit een rot WOD zeg! Na die 21 Thrusters en Burpees, was ik al bekaf. Maar ik ging door en ben uiteindelijk met een tijd van 7,48 sec geëindigd. Ik was best wel trots op mezelf maar echt kapot, want je geeft jezelf 100% in die tijd. 

De tijden van iedere deelnemer.

Ik wil proberen elke maandag mee te doen met de crossfit les, zodat ik telkens beter word en straks met gemak die Thruster kan maken met 10 kilo (en misschien wel meer). Alleen die SPIERPIJN! Ik heb vandaag nog meer spierpijn dan dat ik al had en op plekken waarvan ik niet wist dat je daar spierpijn kan hebben. Gelukkig hoefde ik vandaag niet te werken en kon ik rustig aan doen. Ik hoop als ik meer ga sporten die spierpijn ook minder word, want op deze manier voel ik me echt een oma van in de 90.

               Wat doen jullie als jullie zoveel spierpijn hebben?

Don't think it, Face it!

XOXO
Roos



Geen opmerkingen:

Een reactie posten