9/04/2013

Een tripje naar de molen


Een vriendin wees me van de week op de Zandhaas molen. Ze vertelde dat je daar veel voordeliger meel en andere voedingsmiddelen kon krijgen. Dat klinkt interessant natuurlijk, dus besloot ik met een boodschappen tas op de fiets eens een kijkje te gaan nemen. Op de routeplanner had ik wel al gezien dat het dichtbij zou zijn, maar zo dichtbij! Het is slechts 5 minuten fietsen van mijn huis en volgens Bram fiets ik op het tempo van een oma..



Op de één of andere manier voelt het heel verantwoord en primitief om bij een molen boodschappen te doen. Je gaat via een heel klein deurtje naar binnen en dan sta je midden in de molen. Er is veel lawaai omdat de molen gewoon draait en het is vrij krap binnen. Als het druk is kan ik me voorstellen dat je niet even op je gemak rond kan kijken. Het was nu niet heel druk gelukkig. Wat ik jammer vond is dat er, op het moment dat ik er was, maar 1 persoon aan het werk was en die had het druk genoeg aan de kassa. Toen ik eenmaal bij de kassa stond voelde ik me een beetje bezwaard om veel vragen te stellen aangezien er een rij achter me was. Ik heb dus niet alles kunnen vragen en kopen wat ik wilde. Het is denk ik beter om goed voorbereid te gaan en precies te weten wat je hebben wilt.

Ze hebben er een groot aanbod aan verschillende soorten meel, noten, zaden en nog veel meer. Denk bijvoorbeeld aan toevoegingen voor brood, pannenkoeken etc. Zelf heb ik een aantal dingen meegenomen. Hieronder een overzichtje!


• Boekweitvlokken
• Rijstvlokken
• Kokos 
• Rozijnen
• Zadenmix
• Amandelschaafsel

Ik ga deze week weer vol aan het experimenteren! Alle geslaagde recepten worden uiteraard in een ROD (Recept of the Day) verwerkt!!

Korenmolen de Zandhaas
Wüstelaan 83
2071 AE Santpoort-Noord

Let op! De Zandhaas molen is alleen open op do-vrij-za van 10.00-17.00.

Hebben jullie nog leuke shoptips? Waar haal jij het meest van je gezonde producten? Zijn er bijvoorbeeld ook lezers die fruit rechtstreeks bij een boer halen? Laat een berichtje achter onder deze blog of op onze Facebook pagina! Volg ons nu ook op Instagram!

Don't think it, Face it!

XOXO
Joya


1 opmerking:

  1. Hoi Joya,

    Op vrijdag is er op de Botermarkt biologische markt. Ze hebben daar ook zo'n natuurvoedings-stand met een groot assortiment.
    Ik was op zoek naar gries, om griesmeelpap te maken. Helaas hadden ze dit alleen zeer fijn gemalen.
    Dus toen bij Marqt (Gedempte Oude Gracht) gezocht en ja...gevonden!
    Blijkt alleen dat er wel gluten in zitten....Hoe heb jij je griesmeelpap gemaakt?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen